W przypadku wystąpienia błędu w e-ZLA, w ciągu 3 dni od stwierdzenia błędu lub otrzymania takiej informacji, wystawiający lekarz lub inny wystawiający lekarz z tej samej placówki przekazuje na elektroniczną skrzynkę podawczą ZUS informację stwierdzającą nieważność e-ZLA wystawionego z błędem lub informację stwierdzającą nieważność e-ZLA wystawionego z błędem oraz nowe zaświadczenie e-ZLA z identyfikatorem i datą wystawienia, po sprostowaniu błędu. Informacja oraz nowe zaświadczenie powinny być podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym, podpisem osobistym albo z wykorzystaniem sposobu potwierdzania pochodzenia oraz integralności danych dostępnego w systemie teleinformatycznym udostępnionym bezpłatnie przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych (art. 58a ustawy o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa). ZUS nie później niż w dniu następnym przekazuje płatnikowi składek wskazanemu w błędnie wystawionym e-ZLA informację o unieważnieniu tego zaświadczenia, a nowe e-ZLA płatnikowi składek wskazanemu w nowo wystawionym zaświadczeniu lekarskim. Informację stwierdzającą nieważność zaświadczenia, w którym został popełniony błąd lekarz powinien przekazać pisemnie również ubezpieczonemu.
Jeżeli błąd w zaświadczeniu lekarskim ma wpływ na prawo do przyznanego zasiłku lub jego wysokość, Zakład Ubezpieczeń Społecznych wydaje decyzję o braku prawa do zasiłku lub o zmianie jego wysokości. W przypadku gdy do wypłaty zasiłku jest obowiązany płatnik składek, decyzja jest wydawana na wniosek płatnika składek lub ubezpieczonego.