PIT-11 stanowi podstawowe źródło danych niezbędnych do dokonania rocznego rozliczenia podatkowego. Co do zasady, PIT-11 jest wydawany pracownikowi przez pracodawcę do końca lutego roku następującego po roku, którego dotyczy. Pracodawca ma obowiązek sporządzić i przekazać go do właściwego urzędu skarbowego elektronicznie do końca stycznia roku następnego.
Warto zwrócić uwagę, że wskazany wyżej termin przekazania deklaracji pracownikowi nie jest jednak bezwzględnie wiążący. Wyjątek stanowi sytuacja uregulowana przez ustawodawcę w art. 39 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Jeśli stosunek pracy (zlecenia, bądź inny podobny) w związku, z którym płatnik pobierał zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych ustanie w trakcie roku, to pracownik może wystąpić z pisemnym wnioskiem o wydanie PIT-11 wcześniej, a pracodawca jest zobowiązany do niego się zastosować. Pracodawca ma 14 dni od otrzymania wniosku na sporządzenie informacji oraz na przekazanie jej pracownikowi i właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego.