Dane w informacji rocznej winny określać parametry zgodne z tymi, które zostały ujęte w raportach miesięcznych kierowanych do ZUS przez płatnika w wersji ostatecznej (tj. po ostatniej korekcie). Informacja taka powinna zostać zredagowana na piśmie lub za zgodą osoby ubezpieczonej w formie dokumentu elektronicznego, w celu weryfikacji danych tam przedstawionych.
Na wniosek osoby ubezpieczonej, informacja na dokumencie ZUS RMUA lub jego odpowiedniku, powinna zostać wystawiona nie częściej niż raz w miesiącu, za miesiąc poprzedni.
Jeżeli płatnik składek na bieżąco, co miesiąc, wystawia osobom ubezpieczonym informacje o danych przekazanych do ZUS w imiennych raportach miesięcznych, nie musi dodatkowo przekazywać rocznej informacji, chyba że ubezpieczony wystąpi z wnioskiem o wystawienie takiego dokumentu.
Źródło: Art. 41, ust. 8 ustawy z dnia 13 października 1998 r., o systemie ubezpieczeń społecznych
Zobacz szkolenia: