Mega rabaty na BLACK WEEK! Zapisz się do 29.11.2024 r. i użyj kodu BW.PCKP
Odbierz aż 30% zniżki na wszystkie nasze szkolenia, kursy i Live Meetingi.

Podatki i procedury podatkowe
03.02.2023 r.
1 min

Obowiązki płatnika w przypadku przejścia zakładu pracy na innego pracodawcę

Ekspert PCKP

Skopiuj link
Podatki i procedury podatkowe
03.02.2023r.
1 min

Warto zastanowić się, kogo obciążają powyższe obowiązki, gdy dochodzi do zmiany pracodawcy w trakcie roku podatkowego w trybie art. 231 kodeksu pracy. Jak wynika z treści tego przepisu, w razie przejścia zakładu pracy lub jego części na innego pracodawcę, staje się on z mocy prawa stroną w dotychczasowych stosunkach pracy.

Tak zwany transfer zakładu pracy wprowadza „sukcesję” (następstwo prawne) w zakresie nawiązanych stosunków pracy, a obowiązki nałożone na płatnika nie ustają, lecz przechodzą na nowego pracodawcę. Pracodawca przejmujący pracowników ma więc obowiązek dokonywania obliczenia należnych zaliczek na podatek dochodowy, a po zakończeniu roku podatkowego – złożenia wszelkich deklaracji i informacji za cały rok podatkowy. Wszystkie oświadczenia złożone przez pracowników „staremu” pracodawcy są wiążące i powinny być uwzględniane przy poborze zaliczek.