Praca przez 7 dni tygodnia a wolny weekend
Autor analizuje sytuacje firmy, w której załoga pracuje w systemie zmianowym: dwa dni pracy, jeden dzień wolny. Wszystkie normy czasu pracy są zachowane. Dzień wolny z tytułu 5-dniowego tygodnia pracy jest wskazywany każdorazowo w grafiku. W związku z tym zdarza się, że pracownicy nie mają wolnych weekendów, ponieważ wolne obok niedzieli mają np. środę. Pracownicy chcą wypisywać urlopy na soboty, żeby mieć wolny weekend. Czy pracodawca musi zgadzać się na taki urlop?
Źródło: KadryOnline.pl Przeczytaj cały artykuł
Stawka PIT zależy od tego, kto bierze udział
W konkursie, w którym rywalizują tylko pracownicy, wartość wygranej należy doliczyć do ich przychodów. Inaczej wygląda sytuacja, kiedy uczestniczą w nim również osoby spoza firmy.
Źródło: Rp.pl Przeczytaj cały artykuł
Pracownik – pirat problemem pracodawcy
Wielu pracodawców udostępnia swoim pracownikom komputery służbowe. Ci z kolei nierzadko wykonują na nich nie tylko zadania służbowe. Autorka wyjaśnia, w jaki sposób pracodawca odpowiada za działania pracownika-pirata.
Źródło: Bankier.pl Przeczytaj cały artykuł