Pracodawcy mogą zgłosić oferty pracy w najbliższym powiatowym urzędzie pracy lub elektronicznie w serwisie praca.gov.pl. Powinni w tej ofercie zaznaczyć, że ogłoszenie skierowane jest do osób z Ukrainy. Dodatkowo na życzenie przedsiębiorcy urząd pracy przetłumaczy ofertę na język ukraiński. W ofercie pracy powinny znaleźć się następujące informacje:
- nazwa przedsiębiorcy, jego NIP oraz adres i numer telefonu,
- nazwa stanowiska pracy, liczba wolnych miejsc pracy w ramach stanowiska z uwzględnieniem liczby wolnych miejsc pracy dla osób niepełnosprawnych,
- ogólny zakres obowiązków,
- miejsce wykonywania pracy,
- rodzaj umowy stanowiącej podstawę wykonywania pracy,
- wysokość proponowanego wynagrodzenia brutto,
- data rozpoczęcia pracy, informacja o systemie i rozkładzie czasu pracy, system wynagradzania, wymiar czasu pracy i okres zatrudnienia w przypadku pracy na podstawie umowy o pracę albo okres wykonywania umowy w przypadku umowy cywilnoprawnej,
- opis oczekiwań wobec kandydatów do pracy: poziom wykształcenia, umiejętności, uprawnienia, doświadczenie zawodowe, znajomość języków obcych z określeniem poziomu ich znajomości.
Prawidłowo zgłoszona oferta pracy będzie opublikowana w Centralnej Bazie Ofert Pracy na stronie internetowej: https://oferty.praca.gov.pl.
Magdalena Jeziorska
radca prawny