Pracodawca jest administratorem danych osobowych swoich pracowników. Musi je chronić, prawidłowo przetwarzać i udostępniać w odpowiednim zakresie wyłącznie podmiotom upoważnionym. Niewątpliwie lista obecności zawiera także dane osobowe. Naturalne jest umieszczenie w liście obecności imion i nazwisk pracowników. Należy jednak pamiętać, że nie może ona być udostępniona do publicznego wglądu dla osób postronnych. Ponadto na liście nie powinny znajdować się inne informacje, jak chociażby dotyczące przyczyn nieobecności pracowników w pracy. Trzeba bowiem pamiętać, że powody nieobecności mogą mieć charakter danych wrażliwych. Informacje tego rodzaju powinny być chronione w sposób szczególny i nie powinny być udostępniane szerokiemu kręgowi odbiorców.
Należy pamiętać, że lista obecności nie jest dokumentem obowiązkowym i nie służy rozliczaniu czasu pracy pracownika. Taką funkcję spełnia bowiem ewidencja czasu pracy, która od początku 2019 roku powinna być prowadzona oddzielnie dla każdego pracownika.