10.08.2009 r.
1 min

Czy można zatrudnić pracownika „na kilku etatach”?

Ekspert PCKP

Skopiuj link
10.08.2009r.
1 min

Przepisy Kodeksu pracy nie zawierają zakazu zatrudniania pracowników w wymiarze przekraczającym pełen etat. Dopuszczalne jest więc w tej sytuacji zatrudnienie pracownika na podstawie dwóch równoległych umów o pracę. Jednak aby takie rozwiązanie było zgodne z prawem konieczne jest spełnienie jednego warunku – prace powierzane pracownikowi w ramach realizacji każdej z dwóch niezależnych umów pracę muszą być skrajnie różne.

Na przykład niedopuszczalne (a raczej oceniane prze organy kontroli lub sąd pracy w kontekście ewentualnego obejścia przepisów o czasie pracy i wynagradzaniu pracy w godzinach nadliczbowych) byłoby zatrudnienie pracownika na podstawie dwóch umów o pracę przez tego samego pracodawcę, z których pierwsza dotyczyłaby stanowiska „pracownika ochrony”, a druga „portiera”.

Biorąc pod uwagę opis stanowisk pracy przedstawione w pytaniu – nie istnieją prawne przeszkody, które uniemożliwiałby zawarcie dwóch umów o pracę z tym samym pracownikiem.