05.09.2021 r.
1 min

Czy informacja o wypłacie odprawy emerytalno-rentowej powinna zostać ujawniona w świadectwie pracy?

Ekspert PCKP

Skopiuj link
05.09.2021r.
1 min

Zgodnie z § 2 ust. 1 pkt 16 rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 30 grudnia 2016 r. w sprawie świadectwa pracy, zwanego dalej rozporządzeniem, w świadectwie pracy winny zostać zamieszczone informacje niezbędne do ustalenia uprawnień ze stosunku pracy i uprawnień z ubezpieczeń społecznych dotyczące m.in. wykorzystanego dodatkowego urlopu albo innego uprawnienia lub świadczenia, przewidzianego przepisami prawa pracy. Należy do nich informacja o wypłaceniu pracownikowi odprawy emerytalno-rentowej. Ma ona bowiem charakter jednorazowy. Wskazuje na to treść art. 921 § 2 kodeksu pracy. Przepis ten stanowi, iż pracownik, który otrzymał odprawę, nie może ponownie nabyć do niej prawa.

Na podstawie zamieszczonej w świadectwie pracy informacji o wypłacie odprawy emerytalno-rentowej powinno być możliwe ustalenie faktu jej wypłaty oraz podstawy prawnej wypłaty (np. „wypłacono odprawę emerytalną na podstawie art. 921 k.p.”). Pracodawca nie powinien natomiast wskazywać kwoty wypłaconej pracownikowi odprawy pieniężnej.