W konsekwencji może mieć to wpływ także na zewidencjonowanie składek lub ich przekazanie do wybranego przez ubezpieczonego otwartego funduszu emerytalnego.
Zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 października 1998r. o systemie ubezpieczeń społecznych (tekst jednolity z 2007r. Dz.U. Nr 11, poz. 74), płatnik składek zobowiązany jest do składania prawidłowo wypełnionych dokumentów ubezpieczeniowych oraz do zgłaszania wszelkich zmian danych, jakie nastąpiły w stosunku do danych wykazanych w dokumentach ubezpieczeniowych przekazanych do ZUS.
W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w dokumentach rozliczeniowych płatnika składek Zakład Ubezpieczeń Społecznych dokonuje stosownych korekt i zawiadamia płatnika składek przesyłając mu zwrotnie informację o zakresie nieprawidłowości i danych, które zostały zewidencjonowane w Zakładzie. Płatnik składek powinien w ciągu 7 dni przesłać dokumenty korygujące w przypadku, gdy nie zgadza się z treścią dokonanych zapisów. W konsekwencji ZUS zewidencjonuje stan wynikający z dokumentów skorygowanych.
Natomiast zgodnie z brzmieniem ust. 10c art. 47 wyżej cytowanej ustawy Zakład Ubezpieczeń Społecznych ma prawo wymierzyć opłatę dodatkową, której powodem jest nieprzekazanie składki do otwartego funduszu emerytalnego (OFE) w terminie, ponieważ przyczyną jest błędne zgłoszenie do ubezpieczeń, błędny imienny raport miesięczny, brak raportu imiennego itp.
Zapraszamy Państwa do zapoznania się z naszą aktualną propozycją szkoleniową >>