Prawidłowo wypełniony wniosek do KRS i zgłoszenie w urzędzie skarbowym wystarczy do utworzenia w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych konta płatnika składek, na którym rozliczane będą składki na poszczególne ubezpieczenia za wszystkie zatrudniane osoby podlegające z tego tytułu ubezpieczeniom. Należy jednak pamiętać, że zgłoszenie w urzędzie skarbowym musi nastąpić w terminie 7 dni od daty rejestracji w KRS, na druku "Zgłoszenie identyfikacyjne/ zgłoszenie aktualizacyjne w zakresie danych uzupełniających" (formularz NIP-8). Na podstawie danych podstawowych i uzupełniających przekazanych przez Centralny Rejestr Podmiotów – Krajowej Ewidencji Podatników (CRP-KEP), Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) sporządzi dokumenty zgłoszeniowe płatnika składek: ZPA, ZAA i ZBA. ZUS na podstawie danych przekazanych przez CRP-KEP będzie także aktualizował dane i tworzył dokumenty: ZPA, ZIPA, ZWPA, ZAA i ZBA. Warunkiem utworzenia przez ZUS dokumentów uaktualniających dane będzie poprawne wypełnienie wniosku w KRS w zakresie zmiany w danych podstawowych lub w urzędzie skarbowym na formularzu NIP-8 w zakresie danych uzupełniających.
Zapisz się
Do naszego newslettera
Bądź na bieżąco ze wszystkimi artykułami, nagraniami, darmowymi wydarzeniami oraz ofertą szkoleniową i nie pozwól zaskoczyć się żadnym zmianom w przepisach.